Kis Gyula

Kis Gyula vagyok a KisTri Balatonman Team SE alapító elnöke, vezetőedzője.

Gyerekkorom óta sportolok, és 1992 óta foglalkozok triatlonnal. Ekkor 12 éves voltam, így meglehetősen fiatalon kerültem közel ehhez a csodálatos sporthoz. Később junior majd U-23 válogatott lettem, amiből a 23 év alattiak világbajnokságán 2002-ben értem el a legjobb utánpótláskorú eredményemet. 

Bővebben

Alapvető anyagcsere-folyamatok

Az interneten böngészve rengeteg táplálkozással, sportolással és egészséges életmóddal kapcsolatos cikket, videót lehet találni. Mivel ezek között gyakran nem egyszerű eligazodni és sok ellentmondásos információval vannak tele, ezzel a cikksorozattal szeretnék az érdeklődőknek hiteles forrást biztosítani, és az alapoktól elkezdeni a sporttáplálkozással kapcsolatos írásaimat. Az első részben az anyagcsere-folyamatokkal, később a tápanyagokkal és különböző divatdiétákkal is foglalkozunk. Jó olvasást kívánok Mindenkinek!

Wachtler Petra dietetikus

Bővebben

Egyesület

A KisTri Balatonman Team-et 2015-ben alapított Kis Gyula háromszoros középtávú magyar bajnok triatlonos, több éves edzői múlttal a háta mögött. A sportegyesület szoros partnerségben van a Balatonman versenysorozattal valamint a Maratonman Depó futóbolttal. Magyarország méltán híres versenysorozata, amely 2012 óta kerül megrendezésre Balatonman Füred és Balatonman Kenese néven.

A sportegyesületbe olyan amatőr triatlonosokat várunk, akiknek fontos a felkészülésük során a szakmai felügyelet, az edzői stáb segítsége. Azokat a sporttársakat is várjuk, akik még csak most kóstolnának, bele a triatlonban, csak ismerkednek vele. Egyesületünk több edzőtábort és edzésnapot is szervez.

Csatlakozz a csapathoz, ismerj meg minket, #kezddelvelünk!

Tápanyagok 1. rész A szénhidrátok

A szénhidrátok adják táplálkozásunk alapját, mivel könnyen hozzáférhető, jól hasznosítható, energiát adó tápanyagok. Nem csak energiatartalmuk miatt fontosak, hanem vázanyagok és tartaléktápanyagok is. Az egészséges ajánlások szerint az egész napi energiabevitel százalékos megoszlása a következő: a fehérjék 12 energiaszázalékot tesznek ki, a zsírok legfeljebb 30 energiaszázalékot, és a szénhidrátoknak jut a maradék 58 energiaszázalék. Ebből az energia megoszlásból is látszik, hogy a szénhidrátoknak fontos a szerepe mind az egészségesek, mind a sportolók táplálkozásban.

Bővebben